måndag 14 februari 2011

For Cats only

Det är synd om våra kissemissar... Inga goda växter finns det att tugga på. Försök göres titt som tätt att smaka på det mesta i krukväxtväg, men besvikelsen lyser stort i ögonen när tuggan liksom stannar av så där halvvägs genom det utvalda krukväxtbladet. , i dag på Alla Hjärtans Dag blev kissemissarna högtidligen bjudna på frodigt, friskt, färskt kattgräs.


 Äntliiiiigen!!
...finns det något grönt att äta på....

Milda smaskar grönt

Ska så några flera krukor med kattgräs också. Annars är det skralt med frösådder än så länge. Har sorterat och lagt i högar, läst artikeln i AoT om såjord och ska precis börja jaga den som fick bäst i test (visst blir man arg!!...).

Är extra beroende av färg just nu... ALLA färger :-)

Kan berätta att skidskyttet i helgen gick hyftsat bra ;-))))) Från att inte ens prickat pappskivan på tavlan vid träningsomgången, prickade jag pappskivan med hela 3 skott av 5 när det blev allvar... fniss... Nu pratar vi inte om att pricka de svarta ringarna man ska pricka, utan 'the big picture'... Hrmm... men kul var det... Sedan var det skating som gällde på riktiga tävlingsskidor... Jag som inte ens kan åka vanliga längdskidor (har inte gjort det de senaste 20 åren), stod i alla fall på benen och tog mig runt i spåret. Mitt lag kom 2:a, av tre lag, trots att jag var med... fniss......

Önskar er alla en kärleksfull Alla Hjärtans Dag! 

Glöm inte att en extra kram, ett sms eller något annat enkelt värmer och förgyller minst lika mycket som något mer avancerat.... 

I dag blir det nog pannkaka till middag... Något barnen önskat sig lääääänge :-)

30 kommentarer:

Bea sa...

Vilken lycka att begåvas med en alldeles egen kruka för Milda! Hon verkar dock lite förundrad, men hoppas hon låter bli dom vackra hyacinterna,
Kram på Vändagen! /Bea

It's me sa...

So sweet.......Happy Valentine darling !!...love love love Ria............... ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ...... ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ... .... ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ .....

Anonym sa...

Happy Valentine's Day!

Anna Vattenkanna sa...

Ja, vi måste tänka all våra vänner. Dessutom är ju kattgräset vackert! Jag har ju hund och han brukar också äta gräs - fast utomhus och bara när han är kymig i magen :-)

Kram Anna Vattenkanna

Home and Lifestyle sa...

I am so proud you did the biathlon Charlotte...with good results!

Wish you a happy Valentine's day!

Many hugs, Ingrid

billan sa...

Nu blir mina kattor avundsjuka...det enda dom har och tugga på är en liten torr agaveplanta jag fått i present för länge sedan. Och nu kom jag precis på att gammelkissen Pusan fyller år idag också..får väl uppvakta henne med lite torsk istället!
Vad duktig du var som prickade pappskivan åtminstone:)

Önskar dig en fin Alla Hjärtans Dag, Kram!

Helena, The Swenglish Home sa...

Tjena OS-tjejen!
Du skriver inte mycket om hur kroppen mådde efter denna chock-helg, men jag kanske bara projicerar hur min skulle ha mått... du kanske inte kände det minsta träningsverk!? :-)

Så otroligt gulliga de är, dina skånska små pälsbollar, och jag förstår att de var lyckliga att få riktigt, eget gräs att smaska på. Gissar att de hittade dit just för den fina skylten... :-)

Alla Hjärtans Dag-kramar från en nu pannkakssugen svengelsk kompis,
Helena

Helena, The Swenglish Home sa...

Hm, hur är det med stavningen hos en utlandssvenska nu... träningsvÄrk, menar jag ju!

Unknown sa...

Låter urmysigt med lite långfärdsskidor. Är många år sedan jag åkte sist, men med de vintrarna vi verkar få även här nere så kanske man skulle investera i ett par sådan.

Katter är jag däremot lite kluven inför. Har inga, men grannarna har mååånnga, och de vill gärna använda vår trädgård som toa. Försöker tänka positivt och se det som "gödning":) + plus att de fångar möss, så ok, det positiva överväger. Hade annars gärna haft både katt och hund om inte P varit fasligt allergisk, nu har vi bara fiskar och en gammal sköldpadda.

Såg den där vackra lila koppen du visade i förra inlägget, på Indiska idag. De är verkligen snygga, men framförallt var din kompositon i köket så himla snygg.

Ha en sköööön måndag!
Camilla

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Hej goa Charlotte!
Ja men visst behöver söta kissarna lite hjälp med grönsakerna. Det uppskattades verkligen av våra kissar när de fick en kruka för några veckor sedan. Får nog bli en till om ett tag. :)
Hihi! Låter ju som det gick riktigt bra i skidspåren! Både träff på tavlan OCh stå på benen.. Mycket imponerad!!! :)
Ta hand om dig och de dina.
Massa Alla-hjärtans-dags-kramar!

Gunilla sa...

Nu gillar katten dig ännu mera:o)
Är det en Birma du har?


Önskar dig en riktigt fifn Alla Hjärtans Dag
Hjärterkramen/Gunilla

Puumuli sa...

Åh, så trevligt med lite "godis" för kissekatten! Vår gråa orientaliska långhår, herr Mutikainen, önskar alla katter en trevlig Alla hjärtans dag!

Kram
Sari från Puumuli

Caroline sa...

Hej!

Du får gärna utveckla det där om såjord :) Vad är det vi andra ska leta efter? Vad är dåligt med dom andra alternativen?

Mvh Caroline

Isas Trädgård sa...

Hej Charlotte !
Stor kram på Alla Hjärtans dag !!
Hoppas du får (har) en jättefin dag !
Kram/Isa

Helena sa...

O jag kan tipsa om att pelargoner!Det äter min hund när han mår dåligt...vet dock ej om katter gillar det?!
Ha en härlig kväll!
Alla hjärtans dag KRAMAR!
Från mig till dig!

Inger sa...

Kram på Alla hjärtans dag!

Stina sa...

Kram på alla hjärtans dag till dig med! Vi sådde också kattgräs till vår Elvis för ett tag sen. Elvis verkade dock tycka att det var det dummaste han sett.....Fast jag tror faktiskt inte att riktigt alla mössen dansar i takt där om man säger så....

Kul att du ville vara med i min tävling!

Kramar,
Stina

Anjas Hill sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Milda makter så vackert inlägg & vem prunkar där ikapp med klorofyllen.... om inte grevinnan själv! UNDERBART UNDERBART är det när Du visar bilder på Dina ljuvlingar till Raggsockar (f'låt Raggdolls).

Nu skall jag skryta med min lilla darlings video (Gustaf min minsting.... det är han som spelar bas & har en tatuering (sötaste såklart)). Jag hör av mig i morgon kära C, sitter på tåget ett antal timmar!

LOVE till hela gänget från Agneta

Länk till Bleek & deras video;

http://www.youtube.com/watch?v=nmbvW3QH-3s

Unknown sa...

Kram du goa, goa, fina på Alla hjärtans dag!
Charlotta

Annika Christensen sa...

Oj oj hur mår mina katter som inte får något gräs?
Här odlar jag groddar och sätter i mig som en besatt och så har jag aldrig odlat till katterna.
Läst Anjas kommentar så det blir till att sätta igång gräsodling här minsann.
Vilken vacker färg på din hyacinter ljuvlig babyblå.
Ha det gott och kram till dig från mig
Annika

Willy sa...

Hi Charlotte What a lovely photo from your cat and the catsplant.
Great that you did the biathlon.
Kram Willy

Helens trädgård sa...

Hej Charlotte!
Klart att kissen också så få något extra den här dagen :=)
Hoppas du får många goa Hjärtekramar i dag på Alla Hjärtans Dag!

Lusthuset sa...

Hoppas att du haft en fin Alla Hjärtans Dag. Här är det "vårvindar friska" som gäller idag. Lyckost din katt som har eget fint gräs. Ha det bra. Kram!

Anjas Hill sa...

Hej Charlotte!

Min förra kommentar var jag bara tvungen att ta bort mitt i natten, Jag vaknade och tänkte att det var värst vad jag "gapade" i den kommentaren vilket inte alls var avsikten.Inte för 17 kan man klampa in på andras bloggar och börja mästra;))!
Det var ung. så här jag menar: Ge katterna gräs under hela vintern. Så en gång i veckan en ny kruka (det räcker för två katter gott och väl!) då har katterna hela tiden tillgång till fräscht gräs.
Tänk att ha så begåvade katter att de kan läsa;)))!/Anja

Annelie sa...

Fniss, sånt där kattgräs har jag velat köpa själv många gånger fastän jag inte har några kissar. Det ser så fint ut tycker jag. Nu är de glada de små rara liven att ha något som smakar gott. Jag trodde att katter åt gräs för att kunna kräkas upp hårbollar, eller är det kanske hundar. Katterna går väl inte och kräks i ditt hus efter att de ätit gräset hoppas jag.
Så modig du är som ställer upp på lagtävling utan några större erfarenhet. Kommer själv ihåg hur det var förra året när jag för första gången (sen barnsben) ställde mig på längdskidor. Guuud, vilken skillnad från slalom. De var så hala.
Kul med skytte. Tycker du ska vara nöjd med att träffa tavlan även om det inte var precis bulls eye. Jag är stolt.
Men oj så mycket snö ni fick förra veckan, det var nog Kung Bore som blev lite lack och förolämpad när du lite fräckt började dekorera med möbler och blommor ute precis som om det vore vår.

Mina barn älskar pannkakor också. De gillar amerikanska, men föredrar de svenska. Jag med. Nu när jag tänker på det så får det nog bli ärtsoppa och pannkakor på torsdag. Ja, det låter bra.

Många kramar från mig.

Anjas Hill sa...

Hejsan Charlotte!


Du har en helcool attityd mot både sådana du egentligen inte känner, som jag, och att ställa upp för laget!
/Kram och tack!Anja

Katarinas trädgård sa...

Vilka väluppfostrade katter som äter det du serverar! Det har jag svårt att tänka mig att våra skulle göra, jag tycker alltid de gör tvärtemot... Men det är kanske därför jag gillar dem?
Bra jobbat i tävlingen!
Kram
Katarina

Anonym sa...

Käraste C.....
Har försökt skicka sms till dig från tåget & även ringt.... Funkar ej. Kan ej heller öppna ditt mail (trots underbar skryt iPad).

Men jag anar mig tiill innehållet och ringer i morgon. Skall bli dejligt att ses ;)

A

Laila sa...

Grattis till icke-jumboplaceringen!
Innan jag fick problem med mina ögon var jag ganska bra på att skjuta. Minns ett tillfälle när värden efter en stor middag ordnade en skjuttävling i sin äppelträdgård. Karlarna sköt och sköt halvdant och sedan frågade någon om jag ville prova. Jag sköt mitt i prick flera ggr och sedan tröttnade plötligt alla karlar...
Ha det gott!/Laila