måndag 15 april 2013

Nordiska Trädgårdar - Swedish Garden Fair

Tillbaka igen på hemmaplan efter en intensiv vecka. Premiären som utställare på Nordiska Trädgårdar får jag nog säga gick ganska bra. Efter en hektisk uppackning och byggande av monter i högsta hastighet körde mässan igång på torsdagen med en rivstart. Och så fortsatte det i dagarna fyra. Om jag ska summera mässan med några ord blir det: trött, nöjd och glad.


Extra glad och varm i hjärtat känner jag mig över er alla som kom fram och hejade och pratade en stund, både bloggvänner och bloggläsare. Nya bekantskaper och gamla. Stundvis var det svårt att hinna med att prata någon längre stund tyvärr då kön ringlade sig lång, vilket förstås var härligt roligt att det var så många som ville handla i montern. Vi jobbade vårt fortaste i kassan kan jag lova :-)) 


Lycka var att få stå granne med självaste vinnaren bland idéträdgårdarna, Näsuddens handelsträdgård,
 som hade gjort en stilren och högklassig trädgård jag gillade mycket.


Och så sist men inte minst i denna rapport från mässan, Hillevis fina, varma och ombonade 
balkong man bara ville skutta in i och bosätta sig i. Mmm...


 Här fotad kvällen innan mässan öppnade då både jag och Hillevi bara längtade efter att få hoppa i säng efter en lång byggardag.


Det fanns mycket mera fint på mässan också, även om jag inte fick möjlighet att ens se en bråkdel av allt, förutom montrarna som passerades på vägen ner till utställarlagret då :-) 

°
Väl hemma igen i kväll upptäckte jag att ett mindre mirakel skett. 
Hälften av snön har töat bort och  ä n t l i g e n  kan man skönja spår av en trädgård här. 
DET var på tiden!


Varmaste vårhälsningar,


29 kommentarer:

Home and Lifestyle sa...

I am glad to hear you had a wonderful time at the fair. It's always nice to meet so many people with the same passion like yours.

Hugs, Ingrid

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

och vad kul att du delar med dig av lite bilder...Tack !! :)

/Pernilla

Hélena sa...

Det var så roligt att träffa er och se er underbara monter! Så vacker! Har redan använt min vattenkanna och mina saxar. Är supernöjd! Vattenkannan var helt underbar att vattna med. Hade jag vetat att det var en sån känsla hade jag köpt en för länge sen. Det är skillnad på vattenkannor och vattenkannor. Är så glad att mässan var en hit. Vi ses i England!
Kramar Hélena

Linda sa...

Oh what lovely arrangements!! Thanks for sharing!

bloggernefa sa...

Charlotte du er jordens dyktigaste stylist. Jeg beundrer din sans for at sætte sammen så alt inte ser for nyt og produceret ut. Så fiiint - og bänken - jeg är speechless. Min man tabte også sit hjärta til den. Vist är du bare så god. Jeg ville ønske at mässan var tättere på.

kram
Eva

Isas Trädgård sa...

Grattis Charlotte till en lyckad mässa !!Din monter var superfin och det var så kul att i alla fall få säga hej i kassan där kön ringlade lång.
Odlingsklockan blev kanon och saxen är invigd, jättebra saker båda två !
Ha det så gott nu och hoppas du får några lugna dagar att landa på !
Kram/Isa

Anna-Maria sa...

Din monter var jättefin så du kan känna dig riktigt nöjd! Kul att se dig också!

Fia sa...

Instämmer med föregående, din monter var riktigt fin, och så kände jag igen den från bloggen och tänkte på dig ;-) Dom andra balkongutställningarna fick jag knappt se, så mycket folk var det där på lördagen, men kul var det!

LandHausLeben sa...

I could spend hours here! Wonderful stuff!
Love, Carmen

Sodo Stilius sa...

Haw many ideas...
Very very nice :)

Gilda,

Edgar sa...

Monter'n var kjempefin og jeg er superfornøyd med de lekre og robuste zinkfatene!

Stein sa...

Så fine bilder - og flott stand du laget!
Forstår godt at du både kjenner deg sliten og nøjd! :-)
Ha en riktig fin dag.
Stein

Nässelblom och choklad sa...

Jättesnygg monter och mängder av fina saker. Jag handlade en hel del av dig, men gav mig inte till känna som bloggare och bloggläsare då kön fylldes på. Kändes inte som läge att börja prata om sådant när många väntade på sin tur. Kanske blir det en annan gång. Väldigt snyggt var det och jag är mycket nöjd med mina inköp. Ha det gott! Hälsningar Eva

M/S Design sa...

Din monter var en av dom finare och fylld med många vill ha saker!!
Kul att det gick bra och att du var där!!
Mariana

Lilian and Company sa...

Vilka härliga bilder! Man blir så inspirerad av dem :)

Bara från i söndags så har det gått rasande fort med snön även här...(typ, en timme söder om Sundsvall..) och i morse såg jag att en blek liten riddarsporre har börjat titta fram :)

Jenny sa...

Åh, vad jag hade velat vara där! Det får bli nästa år. Jättesnyggt verkligen! Och ja, nu händer det grejer utomhus, vi har till och med haft plusgrader några nätter och då märks det skillnad snabbt.

/Jenny

Maribel sa...

Trevligt att få träffa dig, hyacinterna mår bra, och dottern är nöjd med sin honungstvål, ser fram emot nya inlägg på bloggen. Färg och form det kan du, hälsningar Marika med dotter.

Meta sa...

Sååå fint du verkar ha haft det i din monter.Saknar så att jag inte var där. får njuta av alla bloggares bilder då.
Ha en fin vecka för vila då
Kram meta

Things and Thoughts sa...

This fair must have been very interesting for garden lovers. You had certainly a great time there !
Wish I could visit a fair like this !

Helens trädgård sa...

Grattis Charlotta till en lyckad mässa för din/er del.
Montern var superfin och det fanns mycket som lockade till köp.
Jättekul att få träffa både dig och mannen som klipper gräset :=)

Ha det gott!

Katarinas trädgård sa...

Det låter som en riktig toppenhelg, grattis till ursnygg monter och en lyckad mässa! Och inte minst, grattis till snösmältningen!
Kram
Katarina

AnnaHelena sa...

Jag förstår att veckan varit intensiv för din del! MYCKET jobb måste det vara - men så fick du till en av de finaste montrarna på mässan också! Jag är supernöjd med det jag köpte av dig, och när jag nämnde din fina webbshop för min svägerska, så resulterade det i en order från henne också!
Hoppas du får möjlighet att pusta ut några dagar nu. Kanske i trädgården, om nu snön äntligen börjat smälta?

Stor kram // AH

susanne sa...

Jättefin monter hade du! Jag handlade en del, men kön var lång så att prata var det inte tal om...Roligt att du är nöjd själv också!

Tinibelli sa...

Tack för mycket inspirerande bilder från mässan, som jag lyckades missa! Och vilken jättefin monter du hade där.

Sanna sa...

Välkommen hem:)

Trädgårds Flow är helt rätt i alla forum:)

Jag förstår att du är/var trött, glad å nöjd. Underbar monter.

Nu kommer våren
Vårkram Sanna

Anonym sa...

Förstår att du är trött, nöjd och glad! :) Det var en underbar monter - precis som väntat. Och jag är sååå nöjd med mina inköp. Chokladtet var en hit, hyasinterna tronar på farstubron. Det är bara det krokuslila ljuset som väntar på varmare dagar innan det är dags att inviga. Hoppas vi ses strax igen!
Kramar!

fullcortex sa...

Nice blog…!

Betong ute och inne sa...

Gud så mycket insprirerande...
Jättevackra bilder...

Ha en skön helg...
Kram Malin

Karinas inspiration sa...

Toppensnygg och inspirerande monter önskar att jag haft möjlighet att få se den i verkligheten...kanske nästa år:))