torsdag 7 augusti 2014

It's not every day...


Det hör inte till vanligheterna att jag funderar över vilken 'bikini' jag ska ta på mig på morgonen. Speciellt med tanke på att jag varken brukar vara på väg till stranden eller befinner mig på bad-och-solsemester, utan bara ska vara hemma :-) Men så kommer nog denna sommar bli lätt att minnas på grund av den omfattande värmen.


Med augustisolen har fjärilarna kommit. Jag blir lika lycklig varje gång man får syn på dem fladdrandes omkring från blomma till blomma. Det är rena rama insektsfabriken i trädgården nu. Framförallt av humlor. Rosengården skulle lika gärna kunnat heta Humlegården, vilket gör mig varm och len i hjärtat. 


En favoritkombo just nu är klematisen Romantika som klättrar på syrénhortensian LimelightHar skaffat mig några flera Limelight. 
Skulle kunna ha en buske i varje litet hörn av trädgården för att lysa upp.


Rosen Queen of Sweden är verkligen söt med blommor som inte faller ut och blir svulstiga utan behåller sin kompakta nätta form. Växer upprätt och den rosa färgen är pastelligt ljus. I Rosengården har jag unnat mig att ha ganska många olika sorters rosor. Färgerna på dem går från vitt och cremegult till ljust lavendel och rosa till cerice. Och så någon aprikosfärgad. En romantisk mix med alla favoritfärgerna. Stramhet har inte varit mottot där om man säger som så :-)


°
Nu ska vi iväg på en mikrosemester med familjen i några dagar. 
Ska bli jätteskönt. 

/Charlotte





9 kommentarer:

Zinnia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Zinnia sa...

Jag längtar regn tur att vi inte måste ransonera vatten i Sundsvall. Igår satt jag ute sent på kvällen i trädgården med ett glas kall saft och det är varmt. Det känns som att vara i Spanien på hemmaplan. Snygt med klematisen i syrenhortensian. Kram Zinnia

Ruben sa...

Det är ett härligt norrländsk ljus över dessa bilder.

Ha det gott!
/Ruben

Rosor och Akvileja sa...

Så vackra bilder. Solrosens färg var verkligen fint gul,
inte fulgul ;) vill ha till nästa sommar. Och jag vet precis vart de ska vara!
Ha det bäst. Åsa

House and Garden by Bia sa...

Vilken fin bild, den med fjärilen på;)....jaa nu går sommaren mot sitt slut, men än har vi nog några veckor kvar att njuta av ;))
Trevlig helg!
Bia

Jenny sa...

Underbart! En limelight måste jag ha, har sett den på flera bilder nu och har tänkt att jag skulle utöka min trädgård med fler hortensior.

/Jenny

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Vackra bilder o kombinationer, gillar också limelight, men har bara en. Skulle också kunna ha haft flera.
Stramhet, svårt att få till här ;)

Kram :)

Baker's Corner sa...

Vilka härliga bilder från din fina trädgård. Har du öppet under Tusen trädgårdar? Känner att din trädgård kunde vara värt att resa till

//Lena

Veronica sa...

Det har varit en fantastisk sommar. Varm, varm och sol.
Det har varit en härligt märklig upplevelse.
Nu när det blivit en "normal" sommar så tycker man att det känns som höst men så är det ju inte... Ännu!
Tack för att vi fick "hänga" i din härliga trädgård och jag fick inspiration i massor :)

Kram