tisdag 9 december 2014

December, so far


December bjuder än så länge inte på någon snö, men en hel del soltimmar. 
Det uppskattas förstås.


Innerst inne är jag ganska glad över bristen på snö. Hoppas ändå på att det kommer lite snart för växternas skull. 
Men, just nu njuter jag av att kunna gå runt i trädgården och faktiskt kunna se hur den ser ut i sin vintriga nakenhet. 


Det hör trots allt till ovanligheterna med snöfattiga vintrar här, även om de sista två varit sådana. Så, att få möjlighet att glädjas över fröställningar, frostiga blad och vajande vissna perenner som vittnar om en sommar som varit, tar jag alla chanser till. Man bor ju inte i skåne direkt :-)

Lyktorna finns i webshopen. Passar både ute och inne. 

°
Hoppas att december är snäll mot er och så mysig den verkligen kan vara.
Julstress och måsten försöker jag göra mitt bästa att tidigt mota i grind.
I kväll ska jag tända en brasa i kakelugnen och börja fundera på fröbeställningar. 
DET är bland det roligaste jag vet :-)


Ta hand om er.
/Charlotte
På instagram under: charlottegardenflow






8 kommentarer:

Molly sa...

Cosy wintertimes. Your pictures are stunning beautiful
Lovely hugs
Molly

Linda sa...

Beautiful and heartwarming! :)

angie sa...

danke für die tollen bilder!!! liebe grüße von angie

Meta sa...

Så fina frostiga bilder du visar det är allt snyggt det med.
Ha en fin njutbar advent
Kram Meta

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vackra bilder! Aha, ingen snö hos er, det trodde jag:) Här vräker regnet ner och det är kolmörkt. Är sådär lockande att gå ut med hunden och iväg till jobbet:)
Kram Maria

Anna-Karin Rickardsson sa...

Underbara bilder. Tänk att frostiga växter kan vara så vackert. Själv längtar jag nog lite efter snön som lyser upp lite i mörkret. Här i södra Värmland är gräset helt grönt och det känns lite konstigt inför jul.
Ha en bra dag!
Anna-Karin

Karin - Mina Rum sa...

Måste vara härligt att kunna tala om sol-timmar. Här kan vi inte ens tala om sol-minuter. Vintern kan vara så vacker, även utan snö, men inte lika mycket när det bara är blött, brunt och grått.

Kram, Karin

Veronica sa...

Det är inte så kul med det här galna mörkret och att inte få ljus nångång. Jag behöver ut i skogen och hämta lite grejer innan jag kan börja göra mina kransar och vinterkrukor... Pannlampa? ;)

Kram