söndag 8 november 2015

Colour in November

Färg i november. Blodlönnens förtjänst till största del. I år hänger bladen kvar extra länge. De har torkat på plats och ännu har inte någon höststorm svept bort dem. Är extra glad för det i denna månad som mestadels är grå och brun. Har kunnat börja klippa kvistar från kornellerna som blivit tillräckligt stora för det. Lycka. Har i åratal drömt om ett buskage med korallkornell. Egentligen enbart för vinterfägringen skull. Kvistarna här är från Ivory Halo som ju inte har lika röda grenar. Äntligen vet jag var det där buskaget kan få ha sin plats. Måste tänka klart bara kring lösningen där. Just vintervackra växter är så viktigt nu. Speciellt om det blir en snöfattig vinter som de senaste åren. 


° 
Det är fullmatat i shopen nu inför kommande söndagar med öppet. 
Presenter, dekorationer och andra nödvändigheter inför jul :-) 
Det mesta finns förstås att beställa i webshopen men en hel del enbart på plats i butiken. 


Varmt välkomna!

/Charlotte



4 kommentarer:

Meta sa...

Önskade att det vore lite närmare för jag blir så sugen på att komma till dig. Jaja det får nog bli i sommar eller så.
Ha en fin helg i butiken med massor av folk
Kram Meta

Laila sa...

Går också och funderar på var jag ska kunna klämma in en korallkornell någonstans i den kommande planteringen Visst är de fina och faktum är att de lyser upp undernästan ett halvår när det mesta annat lagt av...
När jag får tid ska jag bläddra igenom några månader av din blogg och uppdatera mig. Kanske hittar jag inspiration till planteringen? Nu får du nöja dig med en kost hälsning.
Kram/Laila

Veronica sa...

Hej Fina,

En Blodlönn ska jag definitivt någonstans, någongång plantera i trädgården. De är verkligen speciella!
Korneller är något jag börjat uppskatta på senare år men än så länge har jag bara 2 planterade.
Och nu måste jag fråga! Vad gör du med de avklippta grenarna?

Kram och ha det bra i helgen!

ps. hör du om det händer något (trädgårds)-kul som händer under vintern så hör gärna av dig ;) ds

Unknown sa...



thx

شركة تنظيف بالرياض




thank you

حراج السيارات


thank you



احلى سينما