lördag 27 februari 2010

Trädgård på rea


Har en förkärlek för inspirationsböcker inom kategorin 'Trädgård'. Läser dessa istället för skönlitterära böcker många gånger. För mig är trädgård så mycket känsla och upplevelse, att jag med stor fröjd konsumerar sådana böcker.

Bokrean är i full gång och jag har bara börjat hamstra... Nu för tiden köper jag förvisso allt mindre böcker på rean. Mer intressanta titlar lyser oftast med sin frånvaro och gör utbudet ganska slätstruket. Vill man hitta en större variation får man bege sig ut i cybervärlden. Och där öppnar sig oändliga möjligheter att hitta riktiga läsvärdheter. Men jag gillar den traditionella bokrean ändå. Det är något visst med den. De smalare titlarna får man helt enkelt beställa på nätet, och i minglet hos bokhandeln under realisationstiden, hitta de bredare.

Inga kommentarer: