måndag 17 oktober 2011

Rosendals trädgård

En solig helg i huvudstaden är till ända. God mat, vila och sköna promenader har fyllt dagarna tre. Rena rama retreaten. Vi tog spårvagnen till Djurgården och Rosendals trädgård i lördags. Klockan närmade sig stängningsdags, men vi hann med en kopp te i kvällssolen och en underbar promenad.


Det är många år sedan jag besökte Rosendal sist.


Miljöerna med växthusen är ljuvlig.


Patina och charm överallt. 
Själfullt.


Det fanns så mycket vackert att titta på.
Hösten, kvällssolen, frilandet och växthusen 
gjorde mig sprittandes glad och inspirerad. 


°°°°
Jag kommer tillbaka till Rosendal. Till våren. Lite tidigare på dagen. För att få äta lunch under äppelträden. Det ser jag fram emot. 


Hoppas att ni haft en skön helg!
En bukett med bilder från Zetas och Ulriksdal kommer i nästa inlägg.

Kram,

24 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Vilket underbart reportage med otroligt vackra bilder.
Tänk att man så ofta längtar till fjärran länder när det finns så mycket kvar att uppleva på närmare håll. I Rosendals trädgård har jag aldrig varit - vilken brist i allmänbildning! De måste jag åtgärda till våren!/Anja

Skaparglädje sa...

Vilken härlig dag du hade. Det fanns mycket fint att titta på trots att hösten gjort sig påmind.
Kram!

AnnCharlotte sa...

Härligt att vara på ett sådant ställe när hösten visar sig från sin bästa sida.
Ha det bra :)

Puumuli sa...

Helt underbara bilder på en höstlig trädgård - jag ser framemot de andra bilderna... Ha en fin dag!

Kram
Sari från Puumuli

Helens trädgård sa...

Så vackra bilder!
Förstår att det finns mycket att se på.
Ha en fin dag!

It's me sa...

This is like a dream !!.....wowwwwww....have a nice week darling ! love from me...xxx...

Sanna sa...

" Nothing can cure the soul but the senses, just as nothing can cure the senses but the soul"

Dina bilder helar båda. ;)

Tycker om din härliga bukett. Tack.

Ha en själslig vecka med dina minnen.

Sanna

oumberligating sa...

Gissa vem som mer spankulerade runt där ungefär samtidigt...jo, Oumberlige Peter såklart, men det var väl inte meningen att vi skulle mötas denna gång...så vi får väl träffas här istället!
Ha det Bäst!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Anonym sa...

Låter som ni har haft en fin helg! Och vilken go' gubbe du har som följer med till alla dessa trädgårdsställen ;)

Ha det gott i veckan
Åsa

Anna-Karin, Landet Krokus sa...

Så underbart genuint och vackert! Vet du.. jag har aldrig varit där. Får man skämmas då..? Men det låter verkligen som en plan att bege sig dit när äppelträden blommar. Ljuvligt! Låter som om ni har haft en finfin helg!
Ser fram emot flera bilder! ;)
Massa kramar, kära du!

Home and Lifestyle sa...

Dear Charlotte!

I hope you had a very romantic weekend :-)! You show us some pictures of a wonderful place, I can imagine you like to see it again during spring!

Have a good time!! With love, Ingrid

bloggernefa sa...

Hej Charlotte. Hoppas du havde den skønneste weekend ;)
Rosendal - Hvilket ställe. Vart ligger det nånstans? Jeg är aldeles fortjust i det.

kram
Eva

Anonym sa...

Så underbart fint det är! Bodde fem år i Stockholm och var där några gånger, minns särskilt en härlig sommardag. Längtar tillbaka när jag ser dina bilder! Kram Hanna

Sylvia sa...

Hi Charlotte,

I was very pleased about your visit to my blog! Thank you also for your comment! Of course I will try to install a translator. I have just checked but there´s probably a problem with Blogger at the moment! I stay tuned! I wish you a nice day and many greetings form Germany!

Hugs Sylvia

Lisa sa...

Tack för att du delar, inspirerande:-)
Lisa/Lisas trädgård

Lotta sa...

Mycket vackert här! Och bilder som verkligen visar hösten när den är som bäst behöver jag verkligen se! Här hemma är det lera, blåst, planteringsköer och mullvadshögar som gäller. Lite mindre rofyllt med andra ord men allt trädgårdsarbete är ju mer eller mindre roligt så det är bara att ta på sig sydvästen och ett leende och ge sig ut i dyngan. Ha det bra!
Kram

Natasha @ Northern Light Design sa...

What beautiful fall images! I especially love the first one, almost looks like the first frost ...
Makes me dream of home (Denmark) while living in the states (Florida)!

Have a fun day.

Almbacken sa...

Hej Charlotte,

Jag har inte varit inne i bloggvärlden på länge men har nu läst "ifatt" mig hos dig. Oh, så härliga, inspirerande och fina inlägg du har gjort. Jag har bara suttit och gottat mig. Fina, fina bilder du har tagit!

Så mysigt med en Stockholmshelg och vilka trevliga ställen ni besökt - det är kärlek (hihi)

Kram
Maria

Inger sa...

Längtar dit när jag ser dina bilder, varför besöker jag Rosendal så sällan...
Kram

Ingela på fröst sa...

Åh... jag har inte sett något snyggt i trädgårdsväg på evigheter! Eller om sanningen ska fram så har jag inte sett nått över huvud taget! Fokus har varit på huset, men härligt att kunna titta på nått snyggt här!
/ingela

Marie Lithén sa...

OJ men så fint! Översta bilden är ju som en tavla att hänga på väggen!!!!

Själv var jag ju där i fjol sommar å grät... stökigt, visset, ogräs, en känsla av övergivet, fåglar som bajsade på fikat i väthusen.... näe tänkte jag då aldrig mer. Så i somras tog jag mig inte ens dit... synd för nu verkar det ha hänt något!

yanmaneee sa...

timberland boots
cheap jordans
nike air max 2019
yeezy boost 700
supreme
kd 10
supreme hoodie
nike shoes
supreme clothing
jordans

Unknown sa...

find more information Bottega Veneta Dolabuy have a peek at this site More Help go to my blog www.dolabuy.ru

neendedi sa...

o9z54h6j65 s4j86x5g39 l8j02j3r88 v7p19g5t18 i6n76n7i35 a9r61g1w80