lördag 15 juni 2013

A glimpse from Kew Botanic Gardes


Ett växthus specialbyggt för näckrosor. Så klart. Fick se de där jättebladen för första gången. 


Besöket på Kew Botaniska var riktigt trevligt,

Vi besökte Kew i samband med resan till Chelsea Flower Show i maj

 och blev en mysig dagsutflykt. Vi strosade runt i parken och växthusen. 
Vi och ett dussin skolklasser :-)


Lunchen var god och så lite shopping på det. Det såldes faktiskt växter här. 
Det kunde jag självklart inte motstå (vilket jag fick lida för när vi skulle hem...). 
Några aurikler blev det och en växt jag nu glömt namnet på. En slags akleja.


Ska samla ihop flera bilder sen. Tog massor. Har ju inte lyckats visa något från Chelsea heller. 
Men det kommer någon gång det också. 


Nu ser jag fram emot några dagar i trädgården. I dag håller jag till i shopen som har öppet 12 - 16, men från och med söndag tänkte jag flytta ut för ett tag. Göra matsäck och inte komma in förrän det blir mörkt. Ungefär så är planen. 

I dag lördag 15/6 är det besöksöppet i shopen kl. 12 - 16.
Nästa öppetdag är 20 juli.




Trevlig trädgårdshelg vänner!





12 kommentarer:

martinealison sa...

Merci beaucoup pour le partage de vos merveilleuses photos...
J'adore les nénuphars...
Gros bisous

Puumuli sa...

En helt underbar bild på näckrosen! Det finns ett liknande gammalt växthus från 1800-talet i Helsingfors med väldigt stora näckrosblad som man nästan skulle kunna sitta på... Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

susanne sa...

Vilken underbar näckros! Önskar dig en härlig trädgårdshelg då!

samson sa...

den lila näckrosen är såååå fin
ha det så bra
maggan

Jenny sa...

Åh, kew gardens är fint! Vi var där i maj för ett par år sedan, och då var det rhododendron och tulpaner som blommade mest vad jag minns.

Ha det så bra i trädgården,
Jenny

Rose Garden Malevik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperDuktiga Charlotte
fina bilder. du e duktig du :)
det verkar gå bra för dig... det glädjer mig..
å missa nu inte...

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Helens trädgård sa...

En och annan utflykt måste man få unna sig under sommaren.
Underbara bilder du som visar.

Här vräker regnet ner och jag rusar ut mellan skurarna för att försöka göra lite trädgårdsarbete men... myggen är som galna att det är svårt.

Önskar dig en trevlig helg!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Härliga näckrosbilder. Gillar bladen.
Fortsatt trevlig helg.
Birgitta

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
LandHausLeben sa...

Wow! beautiful photos!
Have a sunny day!
Carmen

Marie Lithén sa...

så fin iris! Missade Kew, hade inte energin med mig. Är så galet fint hos dig! Läser allt men skriver inte alltid