fredag 24 januari 2014

Freezing cold


Trippelburr. -20° gör varken människor eller små spirande vårlökar i ett växthus varma…
Men, med ljuvligt skarp vintersol kan man inte annat än att bli glad i sinnet.


På grund av den inte så jättemysiga kylan blev en mindre räddningsinsats från växthuset nödvändig i dag. 
Min lilla fläkt klarar inte iskyla i den här omfattningen.


Och snart väntas det mera snö här i massor av dagar. Tjoho! Not.
Så klart precis samtidigt som mannen åker till andra sidan jordklotet på jobbresa.
Så nu blir det jag och ungdomarna som får ta itu med skottningen. Dagligen som det ser ut i prognosen. 



Nu ska jag ta reda på det räddade från växthuset. 


Önskar er alla en finfin helg!
Har ni det kallt också?



18 kommentarer:

Mejrams! sa...

Här i Blekinge är det 5 minus och det tycker jag räcker men dock ingen sol. Ser kallt ut hos dig och mycket snö har du också men så vackert. Mannen din tycker nog att det är skönt att slippa skottningen. Ha en fin helg! Kram Merja

gartenmalereien sa...

freezing cold but looking good!
so romantically.
Have a nice weekend

Stephanie

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Det gör han säkert :-) Men han gör det så bra hihi…. Är det lätt snö är det inte så stora problem, men jag har svårt att mäkta med den tunga snön på grund av ryggen. Och vi har mycket att skotta... Tur man har alerta ungdomar som får rycka in :-)

Home and Lifestyle sa...

Wow...you have a lot of snow in your garden, Charlotte. Here winter did not continue, I don't mind because I look forward to spring ;-). Next week perhaps snow is coming, but only in the north of the country and that's not where I live.

Wish you a wonderful weekend! Big hugs, Ingrid

Inger sa...

Minus 23 i morse, sen något mildare men riktigt bitit på min promenad. Tyckte det mest skulle bli sol framöver. Vi hoppas.
Kram

Meta sa...

Nog tycker jag att det får räcka nu. Men solen den saknar jag här.
Minus 5 och blåst det är inte det bästa det heller. Man blir aldrig nöjd haha.
Lycka till med skottandet avundas dig inte det, bor i hyreshus för den skull då slipper man, sen kan man ha koloni för odlingen.
Ha en fin dag
kram Meta

Jenny sa...

Här har det legat mellan -19 och -21 idag. Lite väl friskt sådär när man jobbar i hemtjänsten och hoppar in och ut i bilarna. Jag jobbade bara förmiddag, så när jag kom hem kröp jag under filten och tittade på film. Mysigt! Men det är vackert ute, solen kom fram och visst blir man gladare av ljuset.

Jenny

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperCharlotte
jösses vad kallt å mkt snö,,,,,, jag som gnäller över 4 minus... hihi
men vackra bilder...
å missa nu inte...

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
Välkommen
Håkan

Scottish Moments sa...

oj! Har kylan kommit till Sverige nu? Här i Skottland är det mildväder :)
Mysiga vinterbilder!

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Fina vinterbilder, åh jag bara ser den vackra trädgården där under. idag är det mildare, kring -5, men det blåser som sjutton! Är det inte typiskt " att dom " åker till andra sidan jordklotet jämnt när det ska snöa. Lika här nämligen.

Fin fin helg på dig med, tack för fina bilder.

Hej Ewa :)

Katarinas trädgård sa...

Usch ja, vad kallt det är, brrr! Inte så många minusgrader men rejält blåsigt istället. Det gör att man klär på sig ordentligt om man ska ut. Vilket jag helst inte vill, gå ut alltså. Är det inte vår snart?! Och snöskottning och isiga vindar ett minne blott!
Kram
Katarina

House and Garden by Bia sa...

Jaa visst är det kallt !!!
Önskar dej en trevlig helg!!
Kram från Bia

Lotta sa...

Snö och kyla är ruggigt men vad som knäcker mig är denna förb...de blåst, och då bor jag ändå inte ute på slätten eller vid havet. Det är med fasa jag hälsar på syrran vars hem uppfyller alla kriterier för vidrigaste vinterförhållanden.
Ha det fint i kylan

Veronica sa...

Näe, det är inte så roligt med denna kyla och snö!
Men i går så sken solen för första gången på evigheter här i Stockholm så då tog jag en trädgårdstidning, en varm filt och gick ut i växthuset och bara satt och njöt en stund!

Ha det gott!

//Veronica

Anjas Hill sa...

Vackra vinterbilder. Och, så mycket snö du har! Vi har nästan bara barmark och ett par cm här och var av det vita. /Anja

Rost och rädisor sa...

Oj, vad snö du har! Förstår att det är jobbigt, men så här på bild känns det lite magiskt att se. Egtt riktigt sagolandskap. Själv har jag bar lite pudersnö, gråväder och otrevlig blåst.

Anonym sa...

Oj! Så kallt har vi inte haft riktigt. -18 är det kallast hittills. Och massor med mer snö än vad vi har, har ni också fått. Annars bor vi ju i värsta snöhålet.. ;)
Men du - vilka ljuva bilder du bjöd på i förra inlägget! Jag satt och njöt under lång, lång tid. Är också himla förtjust i Princess Irene men ännu har jag inte lyckts införskaffa en endaste lök än. Måste bli ändring på det. :)
Värmande vinterkramar!

Anonym sa...

Hittade din blogg häromdagen! Härliga bilder och vacker trädgård :)