söndag 5 oktober 2014

Autumn



Hösten är här. 
Trädgården vibrerar i gula och röda nyanser.
Sista morötterna är uppdragna.
En del morgnar glittar gräsmattan tjusigt.
Dagarna är varma de allra flesta.
Det doftar av fuktig jord och löv.
Och... det är en helt ljuvlig tid just nu. 
Hösten när den är som finast.



°
Hoppas att ni har det bra i hösten!
Fortsätter med att få ner lökarna i jorden. 
Det tar sin lilla tid när det är fyrsiffrigt antal som ska ner :-)

Glad söndag till er!


/Charlotte
På instagram under: charlottegardenflow


10 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Wow vilket knippe med morötter. Lika fina bilder som alltid hos dig. Jag har inte fått mina lökar som jag beställt ännu.
Ha en fin söndag
Kram Maria

angie sa...

wow, ein toller garten!!! und die ernte wird gut sein, lg angie

Margareta sa...

Så ljuvliga bilder! Hösten är en härlig årstid ,speciellt när den är som detta år.
Önskar dig en fin ny höstvecka!
Kram Margareta

Rost och rädisor sa...

Härliga bilder som alltid. Kärleksörten så fin. Måste också skaffa mig en vit.
Ha det så gott i veckan
Anette

Tante Mali sa...

Oh, what I love your autumn - and your garden too! Fantastic!!!
Have a happy happy time
Elisabeth

Carina sa...

???? Oooooh!!!!! Fyrsiffrigt!!!!
Puh, jag blir helt matt bara jag tänker på det.....men kan gott tänka mig att det kommer att bli helt fantastiskt om ett knappt halvår....den som väntar på nå´t gott....själv pillar jag bara ner tresiffrigt, och det är bara precis ovanför det första tresiffriga alltså bara lite mer än hundra....men det blir som det blir....de flesta jag köpt i år är för att mota sork....får se om det hjälper...
Javisst är hösten en underbar tid. Jag älskar den höga luften och de rena klara färgerna, och extra mycket när solen skiner!
Ha en fortsatt ljuvlig höst.
Kram Carina

Isas Trädgård sa...

Fantastiskt vackra bilder från en fantastisk trädgård!
Så mycket du kommer att få njuta av i vår med alla lökar som du planterar !
Ha det så gott Charlotte !
Kram/Isa

Anna Stenberg sa...

Vackert! Fortsatt trevlig helg! Kram Anna

Veronica sa...

Mmmmm, det är (var) verkligen höstens skönaste tid...

Sen vettesjutton om det är så trevligt resten av månaden... ;)

M.E. and Me sa...

Hei Charlotte,

Jeg har fått så mye inspirasjon av din blogg, det var herlig å oppdage noen som hadde så lik fargesmak som meg! Mange tips har jeg fått og jeg gleder meg fx til Hydrangea Limelight begynner å blomstre til våren (takket våre deg).
Jeg var ingen fan av sedum, men har til og med bestemt meg for å prøve det igjen ;)

TAKK!

Anne (norkvinne bosatt i England)