lördag 24 januari 2015

january blues

Long time no see. Idkar en viss vintervila här på bloggen :-) Men. Nu börjar det kännas som att det går åt rätt håll. Vet egentligen inte om man kan urskilja att dagarna blir allt ljusare. Vetskapen om det däremot är uppiggande. Mannen tror jag fått fnatt eftersom att jag lyssnar på fågelkvitter från Spotify. Det var länge sedan jag kände att vintern varit så dryg som den är nu. Vet inte varför. Förutom att lyssna på fågelkvitter piggar jag upp mig genom att fundera och planera inför kommande säsong. Det är alltid lika roligt att göra det. Fröerna är beställda och sorterade efter tidsordning och en del nya dahlor och liljor är beställda för leverans senare i vår. I källaren växer lökarna i kruka på sig och det är dags att ta fram de tidigaste nu. Har också bokat resa till årets CFS. Mycket härligt att ha den att se fram emot. Bilderna nedan kommer från fjolårets mässa. Karet/fontänen längst, bild 8, ner får jag stort habegär på. Också den stora vattenurnan eller vad man ska kalla den på bild 7. Och den runda metallbänken överst. Eller någon av statyerna… Jag fortsätter drömma mig bort den stund :-)



Hoppas att ni har det bra och håller lågan uppe. 

Trädgårdskärlek till er alla.

/Charlotte
På instagram under: charlottegardenflow






20 kommentarer:

angie sa...

love your pics!!! angie

Meta sa...

Härlig sommarblandning. Det behövs i rusket och kylan. Det är bara 60 dagar till våren. Härligt
Ha en fin lördag
kram Meta

Mejrams! sa...

Ja ibland känns det litet drygt när längtan är stor efter trädgårdssäsongen. Då är det skönt att ha böcker att bläddra i. Fågelsång i öronen har jag inte provat som medicin, kanske dags! Ha en fin lördagkväll! Merja

Eva sa...

Spring is now round to corner, hope it will arrive in your garden too, very soon! Are you staying long in England for the flower show? :)

hagen vår sa...

Hei! Jeg synes også at vinteren har vært dryg. Hagen har vært frosset i uker og dager - siden november!!!
Lengter vanvittig etter våren.
Vakre bilder du har tatt som får en til å tine opp. Likte spesielt bildet med jord.
Tenk deg den dagen når du går ut, og kjenner lukta av jord. Det er ikke så lenge til. God kveld! Anne

Rost och rädisor sa...

Visst finns det mycket att drömma om. Nu ser jag en hosta i röda hinken nere till höger. Det var ju fint ihop. Hittade en del roströd emalj påloppis för ett tag sen. Tänkte bara använda på vintern, men nu kanske jag ändrar mig.
Ha det så gott
Anette

Maribel sa...

Det fanns mycket fint att se på CFS, dina bilder är så fina, ser att jag missat en del. Ha en skön söndag! Marika

Sofie sa...

Ja nog finns det mycket att både inspireras av och drömma om nu. Fantastiskt fina bilder.
Varma hälsningar,
Sofie

Anonym sa...

Urhärliga bilder! Den här tiden längtar man ju ögonen ur sig efter lite färg. Kul med CFS! Åker du själv?
Stor kram!

Isas Trädgård sa...

Härligt med bilder att drömma sig bort till, det är sånt vi behöver nu. En skymt av vad som väntar!
Du har mycket roligt att se fram mot - en stor dos trädgårdskärlek till dig !
Kram/Isa

Laila sa...

J det är tur att man har fröbeställningar och planteringsplaner att syssöa med nu när kvällarna är långa och mörka. Snön säckar långsamt ihop under ett duggregn ... Tur att det finns en mysig kamin i huset!
Ha det gott! /Laila

vitadrömmarobusigabarn sa...

Så fint det är här
kram och ha en fin dag

Elizabeth´s Garden! sa...

Här fick jag mängder av energi...
tack!

Undrar, Ditt fina vattenkar? Det rektangulära var kan finna ett?

Kramkalaz
Elizabethan

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Elizabeth: Alla bilder i inlägget kommer från förra årets Chelsea flower show. Minns inte vilket företag det var som sålde vattenkaret dessvärre…

Lyckhems trädgårdsservice sa...

Väldigt fin blogg! Kolla gärna in min nystartade: www.lyckhems.blogg.se

Livsnyderhaven.dk sa...

Spændende blog du har, med skønne billeder. Jeg længtes også efter foråret. Det er wellness for sjælen når blomsterne bryder op af jorden!

Havehilsner fra Danmark

Anjas Hill sa...

Hallo!

Dags för nytt inlägg Charlotta;-)! "Vi" vill veta hur det går med drömmarna om framtida, planerade stordåd i Trädgårdsflow?´;-)? Att allt står rätt till? Att entusiasmen finns kvar?
Nu kan även den blinda se att dagen har blivit betydligt längre än bara för en månad sedan!

/Anja

Ruben sa...

Håller med, det är väldigt vacker form på urnan. Det är ju så fint runt omkring också med de skira blomstren!

Ha det gott!
/Ruben

Anonym sa...

Hoppas du planerar för att ha “butik” på årets trädgårdsmässa också!
Ha det gott!
Laila i Fagerdala Trädgård

Ölandsvindar sa...

Här på Öland har vi haft en härlig "icke-vinter" och nu händer det saker i trädgården varje dag. Många fina ting på dina bilder! En del skulle passa hos mig.
Kram /Kerstin