tisdag 1 september 2015

Butterfly moments

Nu vimlar det äntligen av fjärilar. Amiraler och Påfågelsöga för tillfället. Augusti har blivit september. Sommaren hänger sig kvar om än hösten smyger sig på. Men alltså, fjärilarna. I år kom de sent, men oj vad de var efterlängtade som de alltid är. Med fjärilsfladder i trädgården är den paradisiska känslan nära. Det finns inte någon lyxigare insekt att få besök av tror jag. Blir så spralligt glad och lycklig när de kommer att det inte är klokt.


°

Hoppas ni också har fjärilsparty i trädgården nu :-)


 /Charlotte


14 kommentarer:

Chatrine sa...

Vi har planterat en liten lavendelhäck och det var bättre än bäst. Det är fullt av humlor och fjärilar i den. Vi kommer helt klart utöka den till nästa år - helt underbart vackert och doften... Doften när kvällsvinden passerar blommorna <3

Ruben sa...

Jag håller med dig om att fjärilar tillför en extra dimension i trädgården. Här kom påfågelsögon-fjärilarna med värmen, men jag kan inte påminna mig att jag sett en enda amiral i sommar.
Så fantastiskt trivsamt det ser ut med dina korgmöbler bland alla blomster!
Ha det gott!
/Ruben

Tim Skovrup sa...

det er nogle rigtig gode stemningsbilleder :)

Katarinas trädgård sa...

Samma här; massor av fjärilar nu! Det är ju inte konstigt att de hälsar på hos dig, det ser underbart ut!
Kram
Katarina

Anonym sa...

Det skulle da lige være guldsmede eller dragon flies, som de hedder på engelsk. Jeg ved ikke, hvad de hedder på svensk. Men smukke er de - lige som sommerfuglene, som jeg også holder utroligt meget af.

Happy Late Summer Gardening
Jytte
www.danishknirtdesign.com

Donna Canella sa...

Vilken underbar norrländsk trädgård du har - måste absolut besöka den om jag har vägarna förbi nästa sommar! Kungsmyntan (oregano) är den växt i min trädgård som drar till sig absolut flest fjärilar, jag har också huvudsakligen haft påfågelsöga i år och bara ett fåtal andra fjärilssorter har varit på besök. Kanske har de hållit sig undan i regnet. Även nässelfjärilar har det varit sparsamt med tyvärr så nästa år spar jag fler nässelbestånd och hoppas att de kommer åter!

Bästa trädgårdshälsningar från Anna

Maribel sa...

Fina bilder från din trädgård, någon invasion av fjärilar har jag inte, är glad för någon enstaka som tittar in. De har inte hittat mina solhattar än. Humlor har jag däremot en hel del av.
Ha det riktigt fint!

Trädgårdsflum, Ewa sa...

Ja det är verkligen något extra när fjärilarna kommer, man kan inte se sig mätt!
Du har sååå fint! Vilen härlig berså eller vad du kallar din sittplats! Själv tycker jag berså är så fint ord! :)
Ha det gott, kram Ewa :)

Anjas Hill sa...

Vackert och poetiskt! /Anja

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Fjärilar sprider verkligen glädje. Läckra bilder du visar.
Fortsatt skön söndag.
Birgitta

Veronica sa...

Jag vet inte om jag har fjärilsparty! När jag åker till jobbet på morgonen så partajar de inte och inte heller när jag kommer hem!
Kanske har de rejvfest på dagarna??...
Efter helgen vet jag ;)

Kram

Anonym sa...

Hej Charlotte!

Jag tycker att du publicerar underbara bilder och din blogg är en fantastisk inspiration! Jag (som nybörjare) hade dock haft en oerhörd nytta om du hade angett på bilderna vad växten på bild heter.

Hälsningar från skåne! :)

Ela sa...

Your garden is gorgeous !!
Always nice to see these butterflies !!
Greetings

Anonym sa...

Hej. Det är första gången jag är inne på din blogg. Vill bara säga att du har otroligt vackra bilder :)
H Nina